MAGNAR OSLAND
I disse tre arrangementene har jeg forsøkt å beholde stilen fra 1700-tallet. Melodien beveger seg mellom alle instrumentene for skape utfordringer. De passer å spille sammen som en suite. I manuskriptet står de i denne rekkefølgen:
- Mestmacher 005a1: Sarabande for to fioliner, cello, fløyte, horn og piano Note Lydfil Kilde (Alle tre)
- Mestmacher 005a2: Menuet for to fioliner, cello, fløyte, horn og piano Note Lydfil
- Mestmacher 005a3: Gigue for to fioliner, cello, fløyte, horn og piano Note Lydfil
I disse arrangementene har jeg gått litt utenfor stilen fra 1700-tallet. Arrangementene kan settes sammen til suiter med fire satser:
Suite 1: Bang 016a, Mestmacher 015b, Aamodt 014d, Bang 019a.
Suite 2: Aamodt 027a, Aamodt 062a, Aamodt 049a, Aamodt 077a.
- Aamodt 014d: Menuet for stort ensemble Note Lydfil Kilde
- Aamodt 027a: Marsch for stort ensemble Note Lydfil Kilde
- Aamodt 049a: Menuet for stort ensemble Note Lydfil Kilde
- Aamodt 062a: Arie for stort ensemble Note Lydfil Kilde
- Aamodt 077a: Boure for stort ensemble Note Lydfil Kilde
- Bang 016a: Christian Marchs for stort ensemble Note Lydfil Kilde
- Bang 019a: Rigadon for stort ensemble Note Lydfil Kilde
- Mestmacher 015b: Aria for stort ensemble Note Lydfil Kilde
Nedenfor er eksempler på fleksible arrangementer der besetning og toneart kan endres. Utgangspunkt for videre bearbeidelse. Her for fire trompeter, piano og slagverk.
- Bang 001k: Intro Note Lydfil
- Bang 002i: Allemand Note Lydfil
- Bang 003e: Nu velan vær frisk til mode Note Lydfil
Arrangementer fra gamle notebøker.
© Copyright. All Rights Reserved.